أخباراتصالات وتكنولوجياعام

وزير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات يشارك في فعاليات القمة العالمية للحكومات بدبي

كتبت اية حسين

غادر اليوم الدكتور/ عمرو طلعت وزير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات القاهرة على رأس وفد رفيع المستوى متوجها إلى مدينة دبي للمشاركة على مدار يومين في فعاليات الاجتماع السنوي السابع للقمة العالمية للحكومات الذي يعقد خلال الفترة من 10 حتى 12 فبراير الجاري، بمشاركة أكثر من 4000 من قادة العالم وصناع السياسات والخبراء من أكثر من 150 دولة.

هذا وتعد القمة العالمية للحكومات منصة عالمية تهدف لاستشراف مستقبل الحكومات حول العالم، حيث تحدد لدى انعقادها سنويا برنامج عمل لحكومات المستقبل مع التركيز على تسخير التكنولوجيا للتغلب على التحديات العالمية.

ومن المقرر أن يلتقي الدكتور/ عمرو طلعت خلال مشاركته في فعاليات القمة بعدد من ممثلي الحكومات لتبادل الخبرات والرؤى في الموضوعات ذات الصلة، كما سيعقد عدد من الاجتماعات مع ممثلي كبرى الشركات العالمية والمؤسسات الدولية والإقليمية العاملة في مجال الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات لبحث تعزيز التعاون المشترك واستعراض الفرص الاستثمارية الكبرى في قطاع الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات المصري.

ICT Minister Partakes in World Government Summit

The Minister of Communications and Information Technology Amr Talaat headed, today, to Dubai, for a two-day visit to participate in the seventh annual meeting of the World Government Summit, which will be held on February 10-12, attended by more than 4,000 world leaders, policy makers and experts from more than 150 countries.

The World Government Summit is a global platform dedicated to shaping the future of governments worldwide. Each year, the Summit sets the agenda for the next generation of governments, focusing on how they can harness innovation and technology to solve universal challenges facing humanity.

During his participation, Talaat is to meet with a number of government representatives to exchange experiences and insights on related topics. He will also hold a number of meetings with representatives of major international companies and international and regional ICT institutions to discuss enhancing mutual cooperation and reviewing investment opportunities in Egypt’s ICT sector.